keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Ametist


Sunnuntaina hevonen vaihtui Arskusta Aemtistin koska Arsku oli vaelluksessa. Varustin ratsuni ja lähdin kentälle kohti, kentällä sain kysymyksen että haittaako jos hyppäsimme jotain pientä. Vastasin että miksi ei, toivottavasti pärjään.




Heti alusta asti Ametist tuntui hyvältä, rauhallinen ja taipui hyvin. Ravissa teimme paljon ympyröitä joitten aikana Hansu neuvoi meitä. Sain pari hyvää vinkkiä ja Ametist rupesi kulkemaan kivasti, ehkä jopa parhaiten ikinä. Otimme siis ravia molempiin suuntiin jonka jälkeen otimme laukkoja.
Ensin laukkasin ympyrällä jonka jälkeen siirryin puomi ympyrälle. Puomille näin melkein aina paikan, välillä lähdettiin kaukaata mutta sain sen korjattua seuraavalla kerralla. Tulimme myös pari kertaa puomilinjan, väliin piti tulla viisi askelta joka oli aika mukavat viisi Ametistille.



Tulimme sitten sitä linjaa viidellä askeleella pari kertaa niin että ristikkoa nostettiin. Meille tuli joka kerta se viisiaskelta vaikkakin Ametist innostui. Lopulta tultiin linja pienillä pystyillä ja se viimeinen kerta meni parhaiten, Ametist odotti ja sain ratsastettua välin hyvin. Siihen oli hyvä lopettaa hyppelyt ja ottaa vähän loppuraveja vielä. Loppuraveissakin A oli todella kiva, pehemä edestä ja kuunteli hyvin.

Ainoa hyppykuva ensimmäisiltä kerroilta


Tunnin jälkeen olin kyllä todella tyytyväinen , tähän oli hyvä lopettaa Ametistin kanssa ennen kesää. Ei minulla oli ikinä mennyt huonosti Ametistin kanssa, en ole vain tajunnut miten sitä pitää ratsastaa. Enhän minä vieläkään osaa mutta ehkä olen jotain oppinut näistä kerroista kun olen siellä istunut.

1 kommentti: