tiistai 23. kesäkuuta 2015

Leiripäiväkirja osa 1


Lyhkäseltä leiriltä on palattua mutta isommat muistot siitä jäi! Mietin että kirjoitanko postauksen osissa vai en, mutta päätin kirjoittaa osiin. Minun postaukset alkavat maanantailta, koska sunnuntaina olin Ineksen kanssa kisahoitajina Hyvinkäällä. Kisareissu sujui ylättävän hyvin ja hevosetkin pärjäsivät loistavasti, ehkä me ei olltu ihan huonoja hoitajia!

Maanantai aamulla kello soi seitsemän jälkeen, puin päälleni ja lähdin tallille siivoamaan boksia. Siivosimme joka aamu hoitohevosiemme boksit, minulle oli jaettu Amelia hoitohevoseksi joka oli mukava yllätys. Kun boksit oli siivottu lähdimme mökin kautta aamupalalle. Joku ehti jo kertoa minulle kellä menen ennen kun ehdin katsomaan listasta. Puomi/kavaletti tunnille minulle oli jaettu Papi, joten aamupalan jälkeen lähdin varustamaan Papia tunnille.


Tunnin aikana harjoittelimme paljon kontrollia puomejen välissä ja niiden jälkeen. Ensin tulimme puomilinjaa jonka välissä piti tehdä pysähdys, sitten puolipidäte tarvittaessa.  Jessica nostikin sitten aina vähän yhtäpuomia jolle lähestyttiin ravissa. Tunnin loppupuolella tulimme vielä pientä rataa.
Linja väli taisi olla neljäaskelta minulle ja Papille. Linjalta jatkettiin kaarevalle linjalle joka oli hiukan haastavempi mutta sekin meni hyvin, laukka ei tainnut vaihtua ensimmäisen hypyn jälkeen.
Tunnista en muista sen enempää mutta Papilla oli kiva ratsastaa ptikästä aikaan.


Päivän toinen tunti oli maastoestetunti jolle olin toivonut Arskua. Lounaalla saimme tietää kellä menisimme, kyllä se minun ratsun nimi alkoi A:lla mutta se ei ollut Arsku vaan Amelia. Oli mukava yllätys että sain mennä Amelialla en sillä ennen ollutkaan hypännyt.  Kun oli ensimmäinen maastoestetunti suuntasimme hiekkakuopalle joka oli tuttu rata. Kuitenkin radalle oli tullut pari uutta estettä joita saimme kokeilla.



Ensin hyppäsimme kolmea tukkia jonka jälkeen lähdimme pareittain tai yksitellen radalle. Minä menin yksin ja hyppäsin ensin alhaalla kaikki tukit jonka jälkeen kokeilin uutta estettä joka oli pienessä ylämäessä.  Sieltä sitten tukki"linja" ja yksittäinen isompi tukki.  Tulin vielä saman radan uudestaan jonka jälkeen kokeilin uusia esteitä. Uusille esteille tuli parhaimmat hypyt joten siihen oli hyvät lopettaa. Amelia oli kyllä todella kiva, innokas mutta kuunteli todella hyvin minua!



Ratsastuksien jälkeen ohjelma jatkui päivällisen ja leikkejen kera. Illan kruunasi vielä leirikaste joka oli jäätävän kylmä. Onneksi pääsimme nopeasti Lotan kanssa saunaan kun lähdimme kierokselle ensimmäisinä. Ilta venhäti jälleen aika pitkäksi jutellen mökissä...

Tämän postauksen kuvista kiitos joannalle, ja seuraava osa julakistaan parin päivän päästä!


7 kommenttia:

  1. Toivottavasti ihailitte hiekkakuopan juurettomuutta kun sieltä Sannin ja Auran kanssa revittiin ja hakattiin juuria pois XD tosi kivasti näyttää mennen molemmat tunnit!

    VastaaPoista
  2. Kivalta näyttää, ollaampas niin hehkeitä tossa leirikaste kuvassa.. :D Oli super leiri kyllä kieltämättä, iso kiitos sulle kanssa siitä ♥

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus, sulla ja Amelialla oli kyl supernäköistä menoa! :)

    VastaaPoista
  4. oii ku kiva postaus :3 hienot amelia ja sä <333

    VastaaPoista