perjantai 27. helmikuuta 2015

Salossa kisaamassa


Lädimme tällä kertaa isommalla kokoon panolla Saloon kisailemaan. Itse hyppäsin samat luokat kun aina, eli 60 & 80cm. Odotin kisoja innoilla koska Arsku oli ollut Lohjalla niin hyvä. 
Kisapaikalla kävimme kävelemässä radan ja laittamassa hevosia kuntoon, jotka olisivat ensimmäisessä verkkaryhmässä. Itse starttasin molemmissa luokissa viimeisenä, joten aikaa minulla oli rutkasti. 

Kun pääsimme verkkailemaan, kierisin maneesin ja näyttelin yleisöä ja tuomaritornia. Arsku ei kytellyt mitään joten rupesin verkkamaan normaliin tapaan. Otimme sitten pari verkkahyppyä, hypyt onnistuivat ihan hyvin. Jessica muistutteli minulle että en saa istua likaa satulaan kiinni, koska minulla oli tällä kertaa koulusatula, estesatulan sijasta. Kun verkka oli ohi odottelin lähtövuoroa ulkona. 

Kun pääsimme vihdoinkin maneesiin odottelin lähtömerkkiä, ja kun  olin saannut sen nostin laukan. Ensimmäiselle tultiin lähelle ja puomit kolisi. Herättelin sitten Arskua ja kakkosen yli päästiin hyvin. Rata jatkui ihan hyvin viimeiselle esteelle saakka, pienikapea este pitäisi ratsastaa eteen, mutta mitä minä teen? Kyllä ratsastin sille käsijarrupäällä, joka johti outoon hyppyyn. Puhtaasti pääsimme radan läpi ja portilla Arskun suitsiin ripustettiin punavalkoinen ruusuke. Radan jälkeen oli kamala fiilis, olin iloinen että tuli puhdas mutta itse ratsastin todella huonosti... Onneksi minulla on super pappa joka pelastaa minut pahoista paikoista ♥



Kassikympin radankäveli alkoi aika piakkoin, rata oli minun mielestä ihan kivan oloinen, pari erikoisestettä ja korkeuskaan ei enään minua huimannut. Olin taas viimeinen lähtiä , joten sain odotella aika kauan verkkaa. Verkka olikin sitten aikamoinen, siellä sattui ja tapahtui mutta minun osalta meni ihan hyvin lopuksi. Oli aika kylmä sää, joten käteni olivat ihan jäässä ja en saanut tuntumaa, onneksi sain lainata paksuja toppahanskoja.

Odottelin vielä aika kaunan ulkona ennen kuin pääsin valmistautuvana ratsukkona maneesiin. Ravailin vähän kun toinen ratsukko hyppäsi radan, ja yritin herätellä Arskua. Kun edellinen tuli maaliin sain lähtömerkin ja nostin reippaan laukan. Ykkönen ylittyi hyvin, kakkonen ja kolmonen kaarevalla linjalla lentämällä yli. Nelonen joka oli vesimatto hyvin, vitoselle tuli valtava hyppy kun askel ei ihan sopinut. Kutonen ja seiska lentämällä yli vielä, sitten alkoi uusinta. Arsku laittoi uuden vaihteen päälle ja lähti vesimattoa kohti, siitä hienosti yli. Kapealle rupesin hiukan ahmimaan ja oikaisin parisenttiä tietä joka oli kohtalomme sitten, puomi tuli alas joka oli puoliturha. Kun kuulin että puomi tippui otin Arsku takaisin ja lopetin uusinnan ratsastamisen hetken ajaksi.
Kuitenkin päätin kääntää sen tiukemman tien kympille mutta tiestä tuli aika kiumurteleva, joten tultiin todella lähelle. Viimeiselle okserille ei mitään ongelmia. 



Radan jälkeen olin iloinen koska se oli paras kasikymppi valmentajan, ja minun mielestä. Kuitenkin se puomi harmitti koska olin lähtenyt voittoasenteella radalle. No ainahan niitä puomeja lentelee välillä. Menin sitten katsomaan huvin vuoksi tuloksia ja näin että aikani oli 23.08 joka olisi riittänyt reippaasti sijoille, siinä kohtaa kyllä rupesi vielä enemmän ärsyttämään. Mutta tällä kertaa näin, ehkäpä ensikerralla ollaan sijoilla, kukaan ei tiedä sitä! On mulla kyllä niin hienohevonen jolla kisata, ja vieläpä mahdollisuus siihen ei voi olla muuta kuin kiitollinen!



4 kommenttia: